斯云,再见......一路好走

今天(严格来说是昨天)才刚回到金宝,计划着明天和朋友去吉隆坡书店事宜。大概下午六点多,收到消息说金宝拉曼大学有三位学生因为到瀑布游玩而被洪水冲走。刚开始看到这消息时,心里没多少在意,只是替这三位学生担心,也默默地祈祷了一下下。后来在八点多收到老师的询问,才知道其中一位失踪的女生竟然就是我的同学。我开始上网“疯狂”浏览各报章的网上新闻,但都众说不一:有的说一找到一具尸体,有的说是男生,有的说是女生,更有的说还未找到任何尸体或生还者。除了忙着上网看最新的新闻,也忙着通知其他的朋友,大家一听到这消息都大呼不相信。终于,这一切都在我收到思健的电话后结束了。他告诉我他已进了医院的太平间,看过了她的遗体,我知道我必须接受这个现实了。

游斯云,我中文系的同学。虽然我们不同研讨班,但是我们偶尔都会一起出外,大家的感情也都很融洽。突然接到这么突然的消息,叫我如何平复心情呢?第一时间确定是她的时候,我已经忍不住对着电脑哭了。为了让自己心情平复下来,我给妈妈和亲爱的打了电话。他们都叫我尽量平静下来,不要想太多,事情都已经发生了,已经没有什么能够挽回的了,唯有做好自己,祈祷她在另一个世界能够开开心心咯!

斯云,谢谢你曾经在我的生命里出现,希望你在哪里能够快乐的生活,继续你还未走完的路,你一直都会在我心里的=)

5 评论:

匿名 说...

It's really sad to hear about the incident. One of the victim, James, is my friend. Although we were not very close, but he's a true friend!! It's a bad feeling losing a friend.
Hope they will rest in peace.. Farewell for ever!

橙市人 说...

wish them rest in peace.

and every of their friends, should be tough.
take care.

Jane_美琴 说...

egg: Ya, I'm quite shock when i received the news from my lecturer. I stunned in front of my pc n started to look for the latest news about this incident. I really hope that it's only someone who has same name with her. She is so beautiful, caring, kind n helpful friend for me. Hope that she rest in peace~

橙市人:Ya, I've told many of my friends who feel sad about this should be more tough, life is still going on n i think she don't want to see us sad.
Take care~

Janelle 说...

这女生是我家乡的人,这么年轻就走掉了,很可惜~

节哀

DANNY LIEW TECK YEE 说...

愿他们安息。。。

虽然我不认识他们,愿佛陀带他们到极乐世界。。。
南无阿弥陀佛。。。
我今年也是失去了一个朋友。。