You Are Not Alone

在上个星期五早上一打开电脑,就看到了Michael Jackson去世了的新闻,当时我第一个感觉就是:不会吧?这是真的吗?前一阵子不是才说他要开巡回演唱会,怎么这么突然就有新闻说他去世了呢?是开玩笑的吧??真的没想到,MJ真的去世了,真是可惜!

还记得小时候,大概是三四岁吧,我曾常听他的歌(别误会,我不是他的歌迷,只是我的叔叔当年很喜欢他的歌,更喜欢学他跳舞),那时有很多很多他的歌我都觉得还不错(请用当时我还是三四岁小孩的逻辑来想想),其中最有印象的就是这首歌——You Are Not Alone。为什么?因为这是我在那时候听他的那么多歌当中,最好听的一首慢歌。。其实一直以来我都不是很记得这首歌的歌名的,知道上个星期回到家乡,看到电视播放MJ的一些生前片段,有播到这首歌,我才想起这首很久没听到的歌,真的是很喜欢很喜欢,所以特地和你们分享分享的。。

You Are Not Alone
Another day is gone
I'm still all alone
How could this be
You're not here with me
You never say goodbye
Someone tell me why
Did you have to go
And leave my world so cold
Everyday i sit and ask myself
How did love slip away
Something whispers in my ear and says
That you are not alone
For I am here with you
Though you far away
I am here to stay
But you are not alone
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart
But you're not alone
Lone...Lone...Why...Lone...
Just the other night
I thought i heard you cry
Asking me to come
And hold you in my arms
I can hear your prayers
Your burdens i will bear
But first i need your hand
Then forever can begin
Everyday i sit and ask myself
How did love slip away
Something whispers in my ear and says
That you are not alone
For I am here with you
Though you far away
I am here to stay
But you are not alone
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart
But you're not alone
Whisper three words I'll come running
And girl you know that I'll be there
I'll be there
That you are not alone
For I am here with you
Though you far away
I am here to stay
But you are not alone
For I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart
But you're not alone

由于上载面对问题,你们可到这里看看这首歌的MV。。
Michael Jackson - You Are Not Alone

7 评论:

Javy 说...

嗯,今天流年不利……
好多艺人去世。

沈殿霞、张露、阿桑、MJ……
才过了半年多。

choi………………

祝=》永远不要悲伤 说...

今天?今年吧……

是呀,唉,真的是人生如戏呀
就像是骗人那样

呵呵,谢谢分享,好喜欢这首歌
真的很好听

Jane_美琴 说...

是咯。。很多有名的艺人相继地去世,在很多人的心里,他们不是普普通通的艺人,而是有着可以感动全世界的才能,真是可惜~~

小白 说...

我听到那个消息的时候也很惊讶。我那天早上开My FM来听才知道。真的很可惜。我欣赏他跳的舞,很精彩!

Javy 说...

溦:
不好意思,打错字!

琴:
赞同。
不过,这也是残酷的人生必经之途……

Jane_美琴 说...

小白你也来了哦?呵呵。。怎么你用匿名的??
是咯!印象中还有着以前我小时候,叔叔最爱学他跳舞来逗我们开心,现在这样就没了,有时还挺觉得人很“化学”的。。。

匿名 说...

哦。没什么。
只是我想用“小白”这个名来留言。
嘻嘻。。。